Salgs – og leveringsbetingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på 1-2shoe.dk.
1: Hjemmesidens ejer
Webshoppen ejes af:
OS Innovation ApS
CVR. nr.: 43795147
Hestkøblund 12, 1. tv., 3460 Birkerød
Tlf.: 21668969
Mail: os@1-2shoe.dk
2: Aftaleindgåelse
Når du afgiver din ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en ordrebekræftelse til din e-mail. Når du har modtaget en ordrebekræftelse, er der indgået en bindende aftale. Når vi afsender varen fra vores lager, vil du modtage en mail fra os med yderligere oplysning om det forventede leveringstidspunkt og dato for leveringen.
3: Betaling
OS Innovation ApS modtager følgende betalingsmidler:
- MasterCard
- Visa
- Dankort
- MobilePay
Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb svarende til den faktiske levering.
4: Levering
Vi tilbyder kun levering til adresser i Danmark. Ved levering udenfor Danmark kan dette aftales.
Vores leveringstid er 1-5 hverdage efter din bestilling er modtaget. Der kan dog forekomme længere leveringstider for særlige varegrupper. Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Du kan se den forventede leveringstid under den pågældende vare på vores hjemmeside.
Vi tilbyder følgende leveringsformer: Levering med PostNord eller anden aktør efter vores valg til privatadresse.
Vi tilbyder gratis levering i Danmark.
5: Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Hvis du har købt flere varer, kan du vælge kun at fortryde en del af leveringen.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du:
- Har modtaget din vare eller den person, du har valgt, har modtaget den.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Hvis du har bestilt flere varer hos os, og varerne ikke leveres samtidig, løber din fortrydelsesfrist først fra modtagelsen af den sidste vare i ordren.
Hvis fortrydelsesfristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.
Undtagelser til fortrydelsesretten
Det er ikke alle varer, som du kan fortryde og returnere. Følgende varekategorier er ikke omfattet af fortrydelsesretten:
- Varer, der skal specialfremstilles
Hvad gør jeg, hvis jeg vil fortryde?
Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden fortrydelsesfristen udløber give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan give os meddelelse ved at sende en mail til: os@1-2shoe.dk
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, samt om du ønsker at returnere hele eller dele af dit køb.
Returnering af varen og betaling af returomkostninger
Når du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, skal du sende eller aflevere varen til OS Innovation ApS, Hestkøblund 12, 1. tv., 3460 Birkerød.
Returneringen af varen skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere varen.
Du skal selv betale omkostningerne i forbindelse med din returnering.
Tilbagebetaling af købssummen ved fortrydelse
Hvis du fortryder hele dit køb, refunderer vi den fulde købesum til dig.
Vi refunderer købssummen uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Tilbagebetalingen vil foregå med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden tilbagebetalingsform. Tilbagebetaling sker altid gebyrfrit for dig.
Vi har dog ret til at tilbageholde købssummen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varen er sendt eller leveret tilbage til os.
Emballage og varens stand ved tilbagelevering
Når du returnerer en vare til os, skal du tilbagelevere den i original emballage. Du har ret til at åbne emballagen for at kontrollere eller afprøve varen, men hvis emballagen mangler eller er ødelagt, er der tale om en værdiforringelse, som kan medføre, at vi fradager et beløb i købssummen svarende til værdiforringelsen, inden købssummen tilbagebetales.
For så vidt angår selve varen, hæfter du kun for en eventuel forringelse af produktets værdi, hvis du har benyttet produktet på en måde, der går udover, hvad der er nødvendigt for at kontrollere varens stand eller dens egenskaber. Dette gælder f.eks. hvis varen bærer spor at udendørs brug.
Det er dit eget ansvar at sikre, at varen er forsvarligt indpakket, når du sender den retur. Du bærer nemlig selv risikoen for varen, indtil vi har modtaget den.
6: Reklamation
Som kunde har du ifølge købeloven en 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. Det betyder, at du som udgangspunkt har ret til at få varen repareret eller ombyttet. Hvis ikke reparationen kan ske inden for rimelig tid, kan du efter omstændighederne i stedet få et afslag i prisen eller få købesummen tilbage. Dette gælder ikke for almindeligt slid. Der gøres opmærksom på at sålen kan være udsat for et ekstraordinært slid.
Hvordan reklamerer jeg?
Hvis du ønsker at reklamere over en mangel, skal du inden for rimelig tid sende en mail til vores kundeservice os@1-2shoe.dk. Vi anbefaler dig, at reklamere til os hurtigst muligt efter du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen.
Bliver din reklamation godkendt, kan du returnere produktet uden omkostninger for dig.
Ved returneringen af varen, skal du sørge for, at varen er forsvarligt emballeret og sikre dig, at du modtager en kvittering, så vi kan refundere dine rimelige fragtomkostninger.
7: Klagemuligheder
Ønsker du at klage over et køb fra vores webshop, skal du i første omgang sende en mail til vores kundeservice os@1-2shoe.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores e-mail adresse: os@1-2shoe.dk.